wat eet en doe ik zoal

het eten gaat soms moeizaam.. ik heb sinds 2 jaar een kleine maag doordat ik kleine porties over de dag eet. Dit is lastig nu ik juist meer moet eten. Misselijk en vol gevoel weerhouden me soms van het eten. Ik weeg op dit moment 76kg. Ik kan eigenlijk niet geloven dat ik 4 jaar terug  nog 115 kg woog!
sinds een dik jaar eet ik niks meer wat voorverpakt is. Natuurlijk af en toe een zakje chips of ga uiteten, pizza bestellen hmmmm. Maar over het algemeen lag er niks meer in de kast wat echt slecht voor me was. De omschakeling naar volledig vega is dan ook niet moeilijk. Wel heb ik nu andere voedingsstoffen nodig om mijn immuunsysteem te helpen. ( hiervoor ben ik ook bij de orthomoleculair arts) Mijn lichaam kan zelf genezen van kanker, het heeft de juist voedingsstoffen nodig om het immuunsysteem op gang te helpen zodat het zelf de kanker gaat opruimen. Veel mensen die hier niet mee bekent zijn hebben geen idee hoe krachtig voedsel kan zijn.
mijn lijstje van producten die ik wekelijks eet ziet er als volgt uit.

- bloemkool en broccoli, beetje gekookt met paar tenen verse knoflook. ( knoflook mag niet gebakken anders verliest het zijn werking)
- fruit, waar ik ook maar zin in heb
- wortel, zoete aardappel, gember,  deze worden gejuiced verhouding 8-2-1
- 3x per dag grote theelepel kurkuma met zwarte peper
- 2x per dag paardebloemwortel thee
- blauwe bessen en frambozen
- groene asperges
- heel veel verse spinazie, die koop je met de bosjes op de markt. heeeeerlijk. ik eet het als salade of snel door een gerechtje
- ik kook linzen, erbij gaat dan tomaten knoflook veel uien. spinazie waar ik ook maar zin in heb
- groente soep
- advocado's
- vele soorten salades met veel verschillende soort sla, beetje mengen om het niet saai te maken.

Verder bewoog ik al veel, ik wandel dagelijks vele km's met mijn honden. Vervolgens moet ik de paarden verzorgen en wandel daar gemiddels 3x per week mee, soms kort soms lang EN de berg van Eys omhoog. Eys ligt in een dal, mijn wei ligt tegen een berg aan, die loop ik altijd omhoog. Ik kan je zeggen, goed voor de billen en conditie :) Ik wandel met ze, rijden gaat nog niet daar is hij nog te puppy voor.
Nu gaat het wandelen al een tijdje wat minder, ik heb blijkbaar toch nog altijd wat vastzitten in mijn rug waardoor ik pijn heb aan mijn lies, hoe los ik dat in hemelsnaam op?
Ik was heel ziek voordat ik de tumor vond. Ik heb me geprobeerd kranig te houden van sept tot dec, maar dat was soms moeilijk. Zodra ik de tumor had gevonden, alle symptomen weg! Was het mijn lichaam die schreeuwde om aandacht? of ben ik nu meer bezig met dit traject zodat ik de symptomen niet meer voel?

Het is alweer een tijdje dat ik echt geschreven heb. Geen nieuws is in dit geval dan ook goed nieuws. In het ziekenhuis ben ik uitgepoept. Ze willen me opereren en vol duwen met veel, en vooral een lange periode, chemo en bestraling. Maar dat wil ik allemaal niet. Ik zie er gewoon weg het nut niet van in. Er zijn echt zo onnoemlijk veel onderzoeken gedaan naar chemo en hoe slecht het wel niet is, de sterfte cijfers van chemo zijn schrikbarend hoog en toch wordt daar niet over gesproken. Maar dan... als er iemand komt te overlijden na een bezoek aan een alternatieve kliniek, weliswaar aan de gevolgen van kanker, dan is de kliniek dat schuld en wordt compleet door het slijk gehaald. Niet alleen hier in nederland, maar overal ter wereld. En de massa eet het als zoete koek... Oogkleppende tv junks. Als je stopt met tv kijken, het nieuws uit je leven bant en echt eens met mensen praat en zelf onderzoek doet kom je tot de conclusie dat het allemaal bullshit is. Ze liegen en bedriegen uit winstoogmerk. Ik heb het hier even puur over de kanker industrie, de rest durf ik geeneens aan te halen.

Zo is er een kliniek geweest in china die zich focuste op het zelf helend vermogen van het lichaam. Een man beoefende daar Zhineng. Hij leerde het aan een leerlingen en aan alle patiënten. Het resultaat was dat in de jaren '80 het ziekenhuis door mond op mond reclame uitgeroepen was door patiënten als het eerste medicijnloze ziekenhuis ter wereld. De patiënten heelden zichzelf met ondersteuning van de leraren. 100.000 mensen gingen er vanuit de hele wereld heen. China wilde dit niet en nam een wet aan die samenscholing door bepaalde groeperingen en geloofsovertuigingen verboden maakte en het ziekenhuis moest zijn deuren sluiten.

Als ik kijk hoe ik er 5 jaar geleden bij liep, laten we zeggen liggen, dan weet ik zeker dat ook ik beschik over zelf helend vermogen. Mijn hernia's en fibromyalgie zijn totaal niet meer aan de orde. Ook had ik problemen met mijn lever, de dokter erkende mijn lever problemen niet, maar met behulp van een osteopaat en een natuurarts is het allemaal goed gekomen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat me dit ook lukt, kanker is immers geen infectie of ziekte. Het is een verkeerde programmering van je cellen.

Als ik terug kijk, nu al na deze korte periode, dan kan ik gerust zeggen dat ik me nog nooit zo goed heb gevoeld als deze afgelopen maand. Belachelijk eigenlijk want ik heb een extreem dodelijk ziekte en met mijn traject sta ik ten dode opgeschreven, tenminste vele denken zo. En dat is ook ok, ieder zijn eigen mening en gevoel. Ik voel me ook wel eens een dag kut, depri, bang, maar dat hoort erbij. Ik laat het ook toe, ik probeer het echt tot in de kern te voelen, ik huil het eruit en de dag erna voel ik me weer fantastisch. Momenteel heb ik het idee dat de tumor gestopt is met groeien, maar dat is lastig te zeggen omdat het natuurlijk niet mooi rond is, het heeft meer de vorm van een kwal, bol van boven en dan wijd uitlopend en grillig naar beneden. Net iets kleiner dat de grootte van mijn eigen vuist. Ik heb het niet 1 moment eng of akelig gevonden dat mijn cellen zich daar idioot gedragen. Het is er nu eenmaal en het is een deel van me. Ik voel me niet ziek en het bezorgt mij momenteel het meest spirituele moment uit mijn leven. Naast dit blog ben ik bezig met een spiritueel dagboek. Er gebeurd zo enorm veel dagelijks, laten we zeggen toevalligheden en puzzelstukken die samen vallen, dat het bijna magisch is en ben erover gaan schrijven. Nee wat zeg ik, de drang om te schrijven is enorm groot! Ik schrijf en schrijf, ik documenteer alles. Ik onthoudt het anders allemaal niet, dat vind ik zonde. Ik wil graag alles kunnen terug lezen, in deze 5 a 6 weken is zoveel gebeurd dat de kanker zorgt voor een bijna hemelse ervaring. Anders kan ik het niet uitleggen... ik mediteer enorm veel, soms wel 5x per dag en voel mij verbonden met iets groters. Niet alleen mijn gids maar meer dan dat. Ik weet het klinkt allemaal super zweverig en de meeste mensen die mij van vroeger alleen kennen die denken wtf heeft dit meisje geslikt. Tja... ik voel me er mega goed bij. En juist dat is belangrijk, me goed voelen! Mensen die bang zijn en constant negatief met de kanker bezig zijn gaan zoiezo dood... Ik wil ook niet de hele tijd erover praten, het is nu gewoon klaar. Ik moet nu leven, leuke dingen doen, goed eten en veel bewegen en vooral vergeten dat ik ziek ben. En dat gebeurt ook regelmatig, ik vergeet simpelweg dat ik ziek ben. Op de manier hoe mensen met mij praten of me benaderen voel ik dan weer ohjaaa ik ben ziek.. doe gewoon lekker normaal...


Ik wil iedereen in het algemeen bedanken voor het lezen van mijn blog, ik kan op de achtergrond zien hoeveel unieke mensen het lezen en het zijn er echt enorm veel! Mijn dank is groot, het is leuk om te lezen hoe zeer iedereen met mij meeleeft. Doet me goed :)
Als je me iets wilt vertellen mag dat, meerdere mensen hebben me al geschreven en word echt gewaardeerd.

wendy.geelen@gmail.com

Ook heb ik een donatie pagina aangemaakt. Ik ga er niet van uit veel op te halen, maar alle kleine beetje helpen. Geld is er gewoon weg niet, de hoop op een kliniek heb ik niet meer. Ik moet het echt zelf gaan doen met behulp van voedsel en de kracht van mijn eigen gedachten, zoals ik eigenlijk al eerder heb gedaan. Mocht je een klein beetje kunnen missen dan wordt het goed besteed, consulten, benzine geld en supplementen. Vooral supplementen zijn duur.

https://www.doneeractie.nl/healing-naturally-from-cancer/-16267



Reacties

Populaire posts van deze blog

het zwarte gat

ziekenhuis bezoek nr 1

ziekenhuis bezoek 2