ziekenhuis bezoek 3 - meer slecht nieuws

Eindelijk, een normaal gesprek met een arts. Het draaide eens om mij en niet om de behandeling. Er werden echter ook wat harde woorden gesproken. Ik heb me tot nu toe niet gerealiseerd dat mijn tumor zo groot is, dat als ze gaan opereren geen borstbesparende operatie kunnen uitvoeren. Ik ben altijd fel tegen amputatie geweest, het onnodig uitvoeren ervan eigenlijk bij veel vrouwen. Bij mij is het echter een ander geval. De tumor is 3.5 bij 4 cm inmiddels. Ze dienen rondom ook een hoop gezond weefsel weg te halen waardoor er eigenlijk niet veel meer overblijft van de borst. Het wordt een zielig zakje met een tepel. Daar wordt het natuurlijk ook niet beter op. Het idee dat ze eraf moet is ondraaglijk. Emoties schieten alle kanten op en je kunt je er alleen maar super kut bij voelen. Even geen positiviteit...
De pet en mri scan is aangevraagd, hier krijg ik volgende week een oproep van. Ook hier werden weer harde woorden gesproken. Als op de scan terug komt dat ik uitzaaiingen heb dan houdt het zoiezo op. ze kunnen niet overal en alles opereren, dat was ook nooit de bedoeling. Met andere woorden ben ik dan al meteen op het einde van mijn traject bij het ziekenhuis. De kanker is wel degelijk een agressieve vorm, samen met mijn jonge leeftijd krijg je een snellere celgroei wat de boel dus alleen maar aanwakkert. Het was en is een bittere pil, geen idee hoe ik hier mee moet omgaan. Geloven in het geen waar ik al mee bezig was is nu nog moeilijker geworden.

Thuis zijn inmiddels de producten binnen gekomen. Vanmiddag een schema maken wanneer ik wat moet maken eten of pakken. Ik geloof nog altijd in waar ik mee bezig ben, ook al hangt dat geloof vandaag nog even aan dun draadje...

Reacties

Populaire posts van deze blog

het zwarte gat

ziekenhuis bezoek nr 1

ziekenhuis bezoek 2