Going vegan

Gisteren bij een kruiden vrouwtje geweest. Volgens haar was paardenbloemwortel thee goed, samen met de wietolie, amandelen ( ter vervanging van abrikozenpitten) kurkuma gemengd met zwarte peper, zafraan en jedemenge fruit. Groentes vind ik wel lekker maar de voorkeur gaat uit naar het fruit. Ik ben wel veel afgevallen van de kanker, in 3 maanden 7 kg. Hoe dat werkt weet ik niet, hoe kanker je laat afvallen. Ik heb in ieder geval genoeg gegeten.

We zullen zien of het allemaal gaat helpen, aan mijn instelling ligt het in ieder geval niet. Heb me nog nooit zo zeker over iets gevoeld als dit traject waar ik nu inzit. In het begin was ik best gestrest, niet angstig of bang maar wel gestrest. Dat is nu weg, alles heeft een plaats gekregen en ik ben weer overgegaan aan de orde van de dag. Poetsen, hondjes, paardjes en de ziekenhuis bezoeken natuurlijk. Vele vinden het nog altijd vreemd hoe ik erin sta, bijna vol ongeloof word ik aangekeken als ik daar bijna lachend vertel dat ik ziek ben. Hoe zou ik me moeten voelen dan? Ik voel me gezegend met wie ik ben geworden en wie ik wil zijn. Alles wat ik de afgelopen jaren heb gedaan is voor dit moment geweest. Mijn sterke wil en doorzettingskracht samen met de positiviteit zorgen ervoor dat ik me gewoon super goed voel. Ik denk dat als mensen ook dit traject willen doen, geen chemo of bestraling dat dit meer dan 50% van je genezing is. De kracht van je eigen gedachten is echt ongekend.

Voor vele komt de diagnose als een vloek. ik zie het als een zege. Ik had nog een laatste duwtje nodig om me volledig op mijn pad te richten en dit is het.

Morgen in de namiddag staat Maastricht op het programma. spannend... :)

Reacties

Populaire posts van deze blog

het zwarte gat

ziekenhuis bezoek nr 1

ziekenhuis bezoek 2